M E D I T A Ţ I I _ P O S T M I O R I T I C E

„Epoca de Piatră s-a terminat din lipsa pietrelor” (Şeicul Ahmad Zaki Yamadi – om deştept)

Despre deportările din 1949 în stânga Nistrului

Posted by Paisii PROTO@ pe 11 Ianuarie, 2008


De bine – de rău cunoaştem în linii mari despre una din cele mai monstruoase crime a regimului comunist – deportările masive operate în Basarabia la 13 iunie 1941, 6 iulie 1949 şi 1 aprilie 1951.  

Există chiar şi un Raport al Agenţiei ONU pentru refugiaţi la această temă afişat cândva pe site-ul  UNHCR din Moldova. Îl puteţi consulta acum în biblioteca mea, se numeşte TRANSFERURILE  MASIVE  DE  POPULAŢIE  ÎN  MOLDOVA  SOVIETICĂ” 

Ceia ce a rămas cvasi-necunoscut, este faptul că deportările au cuprins întregul teritoriu al RSSM, inclusiv raioanele fostei RASSM sovietizate  deja.

Un studiu foarte consistent al cercetătorului  Serghei Digol la această temă îl găsiţi în biblioteca mea, se numeşte  „Operaţiunea „Sud” din anul 1949 în raioanele din stânga Nistrului  

.

3 răspunsuri to “Despre deportările din 1949 în stânga Nistrului”

  1. inconstantin said

    Am avut o colega de master care a scris o dizertatie pe tema memoriei deportatilor din Basarabia. Destul de ok lucrarea, cu interviuri cu cei deportati, date, harta deportarilor etc.

    P.S. Imi place blogul tau, nu ai vrea un schimb de linkuri? Eu ii am din MD doar pe Pavel Ciorici şi Oleg Cristal şi e pacat… Mess id: mailcodreanu Bafta!

  2. Paisie said

    Mesci pentru aprecieri. Am ataşat link-ul tău.
    Succes!

  3. inconstantin said

    Merci, rugamintea mea este sa fie INconstantIN’s Blog in loc de INCONSTANT Blog:), daca se poate. Merci!

Lasă un răspuns

 
